+48 513 874 553
info@masstrade.pl

Black Friday i jego młodszy brat Cyber Monday.

Historia Czarnego Piątku i Cyber Poniedziałku, podobnie jak Halloween wiąże się z tradycjami, pochodzącymi zza oceanu. W Stanach Black Friday co roku generuje poziom obrotów, którego spora część sklepów nie jest w stanie powtórzyć nawet przed Świętami Bożego Narodzenia. Również w Polsce, z roku na rok rośnie świadomość klientów na temat tego, co mogą zyskać, robiąc zakupy właśnie w tych dwóch dniach. To z kolei zmusza sprzedawców do przygotowania specjalnej oferty zniżkowej, wyróżniającej się pod względem wielkości rabatu, pomysłowo przedstawionej i odpowiednio nagłośnionej…

Możesz włączyć swój sklep do akcji, ograniczając przeceny do Cyber Poniedziałku, jednak wiele sklepów decyduje się stosować rabaty przez oba dni, mimo że to właśnie poniedziałek adresowany jest stricte do sklepów internetowych. Istnieje także całe grono sprzedawców, dzięki którym te dwa dni przekształcają się w czarny weekend, a nawet czarny tydzień. Wiesz zatem, że musisz sam zdecydować jaką formę miałaby przyjąć Twoja akcja wyprzedażowa. Niezależnie od tego, jaką podejmiesz decyzję pamiętaj, że musisz działać z wyprzedzeniem, żeby zdążyć poinformować swoich klientów o tym, co zaplanowałeś.


.

  1. Pomysłowy e-mail marketing

Zacznij odpowiednio wcześnie rozsyłać radosną nowinę tak, żeby Twoi subskrybenci zdążyli zorientować się co zamierzasz i dlaczego powinni zrobić zakupy właśnie u Ciebie. Dlatego też warto, aby w tym szczególnym okresie Twoja komunikacja się wyróżniała. Podrzucamy dwie inspiracje, które wspólnie mogą tworzyć ciekawy duet:


.


Takim mailem, swoich klientów zaskoczył sklep internetowy, oferujący akcesoria do sypialni (materace, pościele, oświetlenie). Skoncentrował się na charakterystyce swojej branży i trafił w sedno! Budziki przypominające o wyprzedażach na pewno wywołały uśmiech na twarzy osoby otwierającej maila.

Steve Madden zmobilizował swoich użytkowników na 
Twitterze, żeby zapisywali się do newsletter’a, aby uzyskać informacje o tym, co dokładnie zostanie objęte promocją podczas BF. Promocje minęły, baza klientów pozostała. Brawo- dwie pieczenie na jednym ogniu!


.

2. Zadbaj o to, aby wszyscy wiedzieli, że bierzesz udział w akcji.

Niby oczywiste, ale jednak nie do końca. Dobrze byłoby, gdyby potencjalny odbiorca, wyszukując Cię w Google widział od razu, że znajdzie w Twoim sklepie specjalne oferty. Możesz działać dwutorowo- włącz kampanię płatną (wtedy możesz spróbować sił w wyświetlaniu na różne hasła, związane z marką i promocją), ale pomóż sobie także działaniami SEO, abyś widoczny był w wyszukiwaniach organicznych.

Reklama płatna (cpc)
Reklama darmowa (wyszukiwanie organiczne)

.

Stwórz specjalną podstronę, która poinformuje klienta o tym, że uczestniczysz w BF czy CM. Możesz umieścić tam konkretne produkty lub banner reklamowy z informacją jak korzystać ze zniżki.

.

.

3.  Skorzystaj ze wszystkich dostępnych kanałów, aby komunikacja była spójna.

Weź pod uwagę to, kim są Twoi klienci. Różne branże nastawione są na zupełnie inne grupy docelowe. Jeżeli Twoi odbiorcy to w większości ludzie młodzi, spędzający dużo czasu w  mediach społecznościowych skup się na tym, aby Twój fanpage nie pozostawiał żadnych wątpliwości, że dołączasz do akcji promocyjnej. Oprócz tego pomyśl o płatnej reklamie, np. w Messengerze czy na Instagramie. Zupełnie inaczej, jeżeli Twój segment odbiorców został sklasyfikowany jako osoby z bardziej zasobnym portfelem, stroniące raczej od mediów społecznościowych. Możesz spróbować akcji rabatowej w gazecie, ale także położyć większy nacisk na poczucie ekskluzywności Twojej oferty. Postaw na e-maile, ale dopracuj je tak, aby klient wiedział, że propozycja jest skrojona na miarę jego oczekiwań. Pomyśl o ciekawym wpisie na firmowym blogu, przedstaw zestaw produktów objętych przeceną, wejdź w interakcję z innym sklepem. Daj na tacy propozycje wykorzystania produktów zakupionych podczas BF lub CM.

.

4. Użyj dodatkowego magnesu: DARMOWEJ DOSTAWY.

Przyciągnięcie uwagi odbiorcy to dopiero połowa sukcesu. Należy pamiętać, że samo wejście klienta na stronę nie jest jednoznaczne z zakupem produktu. Według raportu Gemius, aż 55% internautów do zakupu, zachęci właśnie darmowa wysyłka, jako jedna z form dostawy.

Każdy klient jest inny, a podejście do Czarnego Piątku i Cyber Poniedziałku wciąż ewoluuje, dlatego musimy dość elastycznie myśleć o tworzeniu kampanii opartej o ideę listopadowych wyprzedaży. Skupmy się na odbiorcach, dajmy im wartość, zagrajmy personalizacją lub humorem. Na koniec, kilka przykładów na to, jak różnorodnie duże firmy potrafią zmobilizować lub całkowicie odwrotnie, uniemożliwić swoim klientom zakupy w BF i CM 😉

.

.

Chubbies Thighber Monday, zamiast klasycznego Cyber Poniedziałku? Nie ma problemu! Zachodnia marka odzieżowa Chubbies postawiła na zaangażowanie swoich odbiorców poprzez dodawanie prezentów do wysyłek -co godzinę, dorzucany prezent się zmieniał. W ten sposób zaintrygowani klienci chcieli wiedzieć, co czeka na nich w kolejnych odsłonach promocji. W ten sposób zagwarantowali sobie ruch na fanpage’u i nowych klientów na przyszłość.

.

.

REI postawiło na zupełnie radykalny krok, który w ich przypadku stał się klasyczną windą do sukcesu. Marka odzieży i akcesoriów outdoor’owych całkowicie zamknęła swoje sklepy w Black Friday, aby dać swoim pracownikom wolne. Akcja zorganizowana w mediach społecznościowych pozwoliła marce wybić się ponad konkurencję, podkreślić swoją odmienność i silnie utożsamić się z odbiorcami, którzy z założenia są wielbicielami spędzania czasu na świeżym powietrzu.

.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *