+48 513 874 553
info@masstrade.pl

E-commerce 2021 – nadchodzące trendy


2020 odcisnął piętno na globalnym rynku e-commerce, wydaje się, że był to kamień milowy w ewolucji technologii związanych z branżą handlu internetowego. Jak kształtują się prognozy na rok 2021 i czy pierwsze tygodnie nowego roku mogą to potwierdzić?

.

Na podstawie raportu o trendach e-commerce w 2021 roku firmy Divante możemy wytypować trzy słowa kluczowe dotyczące e-handlu:  socialcommerce (handel społecznościowy), bezpieczeństwo oraz market places (internetowe platformy handlowe). Podczas przygotowywania raportu zapytano 30 liderów – twórców platform e-commerce, inwestorów i analityków o wytypowanie najważniejszych czynników mających fundamentalny wpływ ma kierunek rozwoju rynku w 2021 r. Wśród najczęściej podawanych odpowiedzi znalazły się trzy wymienione powyżej.


Wzrost znaczenia bezpieczeństwa w sieci w 2021 nikogo nie dziwi – wraz z rozwojem rynku e-commerce, zwiększa się potrzeba zabezpieczenia przed wzmożonymi atakami hakerskimi, mającymi na celu kradzież danych wrażliwych. Coraz częściej pracujemy zdalnie, co zwiększa prawdopodobieństwo korzystania z niezabezpieczonych sieci i utraty poufnych danych. Jest więc sprawą oczywistą fakt, że musimy się zacząć lepiej chronić. O czym natomiast mówi nam wzrost znaczenia handlu społecznościowego i marketplaców ? Życie towarzyskie podczas wydłużających się lockdownów przeniosło się do sieci. Umieszczamy tam coraz więcej informacji o sobie, przez co social media stały się kopalnią danych o potencjalnych klientach, przy czym, porównałabym tę kopalnię raczej do odnawialnych źródeł energii, niż kopalni odkrywkowych. Przemiał danych na Facebooku nie ma końca. Nikogo więc nie powinno dziwić umieszczenie przez Facebook w 2020 r. ikony “Marketplace” na środku paska nawigacyjnego. Kolejnym fenomenem jest wzrost znaczenia kampanii reklamowych przeprowadzanych na Facebooku, Instagramie i udział w tym influencerów. Każdy sprzedawca detaliczny powinien więc zadbać o swoją obecność – a raczej jego produktów w mediach społecznościowych.


Umacniająca się pozycja marketplaces (internetowych platform handlowych) spowodowana jest głównie tym, że pomogły one przetrwać drobnym przedsiębiorcom kryzys wywołany pandemią. Sprzedawcy detaliczni zaczęli dostrzegać, że nie sklepami internetowymi handel stoi, a platformami sprzedażowymi, które są odpowiednikami bazarów/targowisk  XXI wieku. Każdy sprzedawca wie, że wystawienie swojego towaru na sprzedaż na jednym targowisku przynosi mizerne zyski – by zarobić najlepiej być w kilku miejscach na raz. Dzięki temu umacnia się znaczenie strategii omnichannel i menedżerów sprzedaży, takich jak platforma MassTrade, które pomagają logicznie zintegrować sprzedaż na kilku kanałach jednocześnie i nie wypaść z “obiegu”. Tak więc sprzedawco – zadbaj o swój firmowy fanpage i zobacz jeszcze gdzie Cię nie ma w sieci, a być powinieneś!

.

.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *