Przez ostatnie pół roku popularność zakupów w internecie, z wiadomych przyczyn, znacznie wzrosła. Niemniej jednak kryzys ekonomiczny uderzył w portfel niejednego z nas. Jak wypadł więc tegoroczny Cyber Week i Black Friday w sieci w porównaniu z rokiem 2019?
.
Salesforce opublikował swoje statystyki tegorocznego Cyber Week i przeanalizował globalne zachowania zakupowe ponad miliarda kupujących na platformie Salesforce Customer 360.
.
Raport pokazuje, że w porównaniu do zeszłego roku sprzedaż internetowa wzrosła o 36%, osiągając nowy rekord, wynoszący 270 miliardów dolarów.
.
W przypadku Black Week odnotowano 30% wzrost sprzedaży internetowej w porównaniu z rokiem 2019. Kupujący dokonali zakupów on-line o łącznej wartości 62,2 miliardów dolarów.
.
Dane te jasno pokazują, że handel przenosi się do sieci, a każdy kto poważnie myśli o utrzymaniu swojej działalności w roku 2021 powinien zacząć rozważać otwarcia się na dodatkowy kanał sprzedaży jakim jest własny sklep internetowy, albo obecność na popularnych platformach sprzedażowych typu eBay, Allegro czy Amazon.