Usuwanie powielonych ofert na Allegro Cię dotknęło? Zobacz dlaczego. admin 23 lutego 2022

Usuwanie powielonych ofert na Allegro Cię dotknęło? Zobacz dlaczego.

Zostałeś zaskoczony usuwaniem ofert z portalu Allegro, ale nie wiesz dlaczego? Jednym z powodów może być wykrycie przez marketplace powielonej oferty na jednym z Twoich kont. Na co zatem zwrócić uwagę podczas wystawiania ofert, aby uniknąć zamknięcia aukcji?
 

Powielanie ofert na Allegro już od dawna spędzało sen z powiek sprzedawcom, którzy wystawiając pojedyncze oferty zostawali zasypani przez górę duplikatów ofert konkurencji. W ten sposób wielokrotnie zdarzało się tak, że klient nie miał szans na znalezienie Twojego produktu w morzu identycznych ogłoszeń, ciągnących się długimi stronami w każdej z kategorii. To nie tylko brak szansy na sprzedaż z perspektywy przedsiębiorcy, ale głównie problem ze znalezieniem towaru, jakim klient był zainteresowany sprawiła, że Allegro wzięło sprawy w swoje ręce.

Allegro w swojej sekcji odpowiadającej za wprowadzane nowości, udostępniło pod koniec stycznia informacje, która dla wielu sprzedawców zaskoczeniem nie jest, ponieważ głosy o planowanej akcji „zakańczania ofert” rozchodziły się na forach już od jesieni ubiegłego roku. Tymczasem oficjalny komunikat pojawił się właśnie w pierwszym miesiącu nowego roku. Jak do tej pory w regulaminie platformy nie znajdziemy jednak nawet wzmianki o nowej polityce internetowego giganta. Czy musisz obawiać się usunięcia swoich ofert? Sprawdź.

Obawiać się zakończenia aukcji powinny osoby, które wystawiły więcej niż dwa razy tę samą ofertę. Jak zatem zdefiniować czy oferta danego przedmiotu jest powielona w rozumieniu Allegro? Przy sprawdzaniu duplikatów brane jest pod uwagę pięć kryteriów:

  • cena
  • kategoria
  • tytuł
  • miniatura
  • parametry (w tym EAN)
Porównywane są ogłoszenia na wszystkich kontach Allegro zarejestrowanych pod danym NIP-em. Tak, więc jeżeli jesteś sprzedawcą posiadającym więcej kont, musisz wiedzieć, że redukcją duplikatów objęte zostaną wszystkie z nich.
 
Dobra wiadomość jest taka, że Allegro nie będzie zakańczało losowych przypadków powtórzeń. Po znalezieniu zgodności w w/w elementach ofert, algorytm przeanalizuje popularność poszczególnych aukcji i odrzuci te najmniej wartościowe dla klienta. Ponadto, jak zaznacza Allegro, nie bez znaczenia będą również ustawienia oferty, między innymi: dostawa Smart!, tradycyjne promowanie ofert oraz Allegro Ads, oznaczenie Super Cena oraz najwyższe GMV (łączna wartość sprzedanych przedmiotów w danym okresie).
 

Nadal masz pytania związane z zakańczaniem powielonych ofert? Skontaktuj się z Allegro, klikając w ten link: kontakt z Allegro.