+48 513 874 553
info@masstrade.pl

Poradnik MassTrade #1: Porównywanie ofert na wielu kanałach, różnice cenowe, masowa zmiana parametrów

Jeżeli szukacie narzędzia, które umożliwi Wam pełną obsługę wszystkich kanałów sprzedaży, dobrze trafiliście. Dzisiaj prezentujemy kilka ciekawych funkcji, które mogą przyspieszyć działania związane z wystawianiem produktów, usprawnić samą kontrolę tego co się sprzedaje, ale również umożliwić masowe działania na ofertach.

.

Wykaz sprzedanych danego dnia produktów wraz z ilościami

.

Poza informacją o wolumenie zamówień czy ich wartości w MassTrade możliwe jest również pobieranie danych na temat produktów, które zostały sprzedane danego dnia. W zestawieniu znajdziemy ilość danego produktu, jego nazwę, SKU czy EAN. Jak może nam to pomóc? Po pierwsze wiemy jakie pozycje znalazły się w zamówieniach, dzięki czemu łatwiej będzie trzymać nam rękę na pulsie. Ponadto, jeżeli działamy na wielu magazynach fizycznie, możemy uszykować wstępną listę produktów do wysłania. Trzeba jednak pamiętać, że może ona ulec zmianie (w przypadku zamówień anulowanych czy nieopłaconych).

.

.

Jak łatwo porównać ze sobą wybrane kanały sprzedaży?

.

Sami wiecie, jak problematyczne może być zweryfikowanie, które produkty zostały wystawione na poszczególnych kanałach sprzedaży, a których jeszcze tam nie ma. Sprawa szczególnie komplikuje się, jeżeli w ofercie mamy dużą liczbę produktów, sięgających na przykład kilku tysięcy. Dzięki centralnemu zarządzaniu ofertami możliwe jest szybkie sprawdzenie braków w wystawionych aukcjach, jak również zakańczanie wybranych ofert będących w sprzedaży. 

.

.

P.S. Pamiętajcie, że to jedynie skrawek danych, jakie możecie ze sobą zestawiać. MassTrade to dobre narzędzie także dla marketerów, którzy niejednokrotnie stają przed wyborem opcji promowania i samego wachlarza produktów, który miałby stać się częścią reklamy. Podobnie, jeżeli chodzi o wyprzedaże. O ile łatwiej byłoby, gdyby osoby odpowiedzialne za akcje czyszczenia magazynów mogły szybko i intuicyjne sprawdzić jaki asortyment nadaje się do przeceny. W następnej odsłonie poradnika poruszymy te kwestie 😉 Tymczasem…

.

Zestawienie cen z różnych kanałów

.

Analogicznie do samej różnicy w ofertach możemy operować również wartościami pól. Jednym z najistotniejszych warunków, jakie musi spełniać produkt, aby mógł być dostępny w sprzedaży to fakt, iż musi posiadać cenę. Co jeżeli cena danego produktu jest różna na wielu kanałach, na których wystawiamy ofertę i chcielibyśmy w gąszczu aukcji odnaleźć te, w których produkty na Allegro są tańsze niż na Ebay? Nie ma problemu! MassTrade ułatwia nam pracę i pozwala na szybkie odszukanie różnic w cenach produktów na poszczególnych kanałach. Mało tego! Możemy równie łatwo przejść do tych produktów i masowo pozmieniać wartości w polu cena. 

.

 

.

Szybka zmiana cen i ilości 

.

Ile razy zdarza się, że musisz szybko skorygować dane produktowe, takie jak cena czy stan magazynowy, ale nie wyobrażasz sobie klikania i dokonywania takich modyfikacji na kilku tysiącach produktów pojedynczo? A może zdarzyło Ci się, że marketplace podniósł prowizję dla określonej kategorii i musisz zbiorczo zedytować ceny, podnosząc je przykładowo o 1 %? Nie ma problemu! Zobacz sam jakie to proste 🙂

.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *