+48 513 874 553
info@masstrade.pl

Poradnik MassTrade #2: Integracja i szybkie pobieranie danych z hurtowni

Wiele przedsiębiorstw, działających na rynku e-commerce nastawione jest na klasyczną odsprzedaż produktów od hurtowników lub dropshipping. W obu przypadkach bardzo istotna okazuje się możliwość korzystania z gotowych źródeł informacji. MassTrade pozwala nam wykorzystywać potencjał, jaki drzemie w danych, zbieranych przez dostawców produktów, którymi handlujemy. Rozwiązanie zastosowane w systemie pozwala na import nazw, zdjęć, cen, czy opisów produktowych, a także aktualizację stanów magazynowych. Ta funkcja w połączeniu z ideologią masowości zastosowaną w MassTrade otwiera przed nami drzwi do świata automatyzacji sprzedaży online. Zastanawiasz się od czego zacząć?

.

1.Wybierz dostawcę, przygotuj pliki źródłowe.

.

Nim zaczniesz wykonywać jakiekolwiek działania, skoncentruj się na pozyskaniu pliku z danymi od swojego dostawcy. MassTrade nastawiony jest na integracje za pomocą dwóch specyficznych formatów plików: XML oraz CSV. Hurtownie lub producenci zwykle umożliwiają pobieranie danych właśnie w takiej formie. Jeżeli uzyskasz dostęp do adresów sieciowych, pod którymi dostępne są wyeksportowane dane, jesteś w zasadzie gotowy do działania!

.

.

Co, jeśli hurtownia nie udostępnia plików? Oczywiście oswój się z myślą, że mali, ale za to unikatowi dostawcy mogą nie posiadać zaplecza w postaci plików importowych. Ich wartość jest o tyle wysoka, że prawdopodobnie część konkurencji, która trudni się dropshippingiem, nawet do nich nie dotrze. Taki walor może często decydować o powodzeniu przedsięwzięcia. Na szczęście nad rozwojem naszej platformy czuwa sztab profesjonalistów, którzy i z tym zadaniem są w stanie sobie poradzić. Wystarczy, że wyślesz nam kontakt do dostawcy, a my zorientujemy się jak wyglądałaby integracja jego systemu z Twoim MassTrade 😉

.

2. Skontaktuj się z nami, czekaj na integrację.

.

Jeżeli dysponujesz plikami wyślij je na adres : info@masstrade.pl . W mailu zwrotnym otrzymasz informację o szacowanym czasie integracji oraz szczegóły na temat samych plików. Powiemy Ci dokładnie jakie dane udostępnia dostawca i czego możesz się spodziewać po podłączeniu danej hurtowni. W czasie, gdy my zajmiemy się synchronizacją danych, Ty będziesz mógł założyć (jeżeli jeszcze go nie masz) i testować swoje konto w menedżerze sprzedaży wielokanałowej.

Po wykonaniu integracji otrzymasz gotowy produkt z wcześniej ustalonymi ustawieniami. W ten sposób zaczniesz swoją w pełni zautomatyzowaną przygodę z e-commerce.  Jeżeli jednak zdecydujesz, że chcesz zmodyfikować reguły synchronizacji danych, będziesz mógł to zrobić sam, korzystając ze swojego panelu administracyjnego. 

.

.

3. Kontroluj stany magazynowe, ceny oraz nadawaj paczki i drukuj faktury.

.

Gdy już zintegrujesz się z wybranymi dostawcami, uzupełnij masowo wymagane przez kanał sprzedaży, cechy i kategorie (jeżeli hurtownia ich nie udostępnia), zmodyfikuj cenę o procent lub kwotowo dla wszystkich produktów albo też pojedynczo, dla każdego z osobna, wybierz gotowe produkty i wystaw masowo na wielu marketplace’ach jednym klikiem! Pozwól na zarządzanie stanami magazynowymi z poziomu dostępności produktów w hurtowni. To ułatwi Ci zarządzanie sprzedażą i pomoże uniknąć niepotrzebnych kłopotów. Jeżeli chcesz w pełni zautomatyzować system, uruchom funkcje automatycznego zamykania i otwierania ofert, zmiany cen i tytułów. Twoja praca ograniczy się wówczas jedynie do kontaktu z klientem oraz obsługi posprzedażowej, a w czasie, który zyskasz będziesz mógł szukać nowych dostawców asortymentu do swojego rozrastającego się biznesu 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *