+48 513 874 553
info@masstrade.pl

Poradnik MassTrade #3: Wielokanałowe cenniki wysyłek, reguły cenowe

.

Umowy z przewoźnikami to temat, który często spędza sen z powiek wielu przedsiębiorcom z e-biznesem. Nie dość, że niejednokrotnie zdarza się, że firmy obciążają sprzedawców dodatkowymi kosztami, gdy paczka przekroczy deklarowany ciężar czy rozmiar, to jeszcze uzależniają swe stawki od przedziałów wagowych. Mimo, że cena za nadanie paczki do 2 kg wynosi mniej niż 10 zł to klient końcowy ponosi koszt najwyższej możliwej opłaty, w kwocie 15 zł. O ile bardziej konkurencyjny mógłby stać się sprzedawca, który dostosowuje koszty dostawy do wprost proporcjonalnie rosnącej ceny? Na pewno zyskałby w oczach konsumenta, ale również zapewnił sobie wygodę kolejnej zautomatyzowanej funkcji.

.

1. Konfiguracja cennika dostosowanego do kanału sprzedaży

.

MassTrade pozwala na regulowanie kosztów dostawy zbiorczo, co jest bardzo funkcjonalne w momencie, kiedy przyjmujemy zasadę jednolitych cen wysyłek dla wszystkich kanałów sprzedaży, na jakich handlujemy. Co, jeżeli zdecydujemy się na zróżnicowanie cenników dostaw zależnie od kanałów sprzedaży? Może to być spowodowane chociażby faktem, że chcielibyśmy przyciągnąć do własnego sklepu www klientów, którzy zwykli kupować nasz asortyment na pobierających prowizję marketplace’ach. Od teraz możliwe jest przypisanie kosztów dostawy do konkretnego kanału dystrybucji, co daje nam całkowitą swobodę ustawień. Jak pracować z nową funkcją? Odpowiedź znajdziecie poniżej:

.

.

2. Dostosowanie cenników dostawy do wag produktów

.

Niektóre firmy kurierskie koszt jednostkowy nadania przesyłki warunkuje wagą wysyłki. Wówczas zwykle spotykamy się z „widełkami” cenowymi, które rosną wprost proporcjonalnie do zmieniającego się ciężaru. Taka praktyka spotykana jest w przypadku przesyłek międzynarodowych, ale zasadę wykorzystują również krajowi przewoźnicy. Choć nie każdy kanał sprzedaży daje możliwości ustawiania stawek za transport, w zależności od tego ile waży zawartość paczki, to globalne marketplace’y jak Ebay czy Amazon skłaniają się ku takiemu rozwiązaniu. Tabele z regułami cenowymi pojawiają się zarówno w sekcji „wystaw produkt”, jak i w globalnych ustawieniach wysyłki. Choć polskie portale raczej nie pozwalają na tak rozbudowane dostosowywanie stawek, to postanowiliśmy postawić na sprawdzone na świecie tabele wagowe ⚖️ . Tworzenie wielokanałowych cenników wysyłek pozwoli nam na rozgraniczenie standardowych, płaskich stawek na kanałach, które stosują taką praktykę, od progów cenowych dla określonych przez nas przedziałów. Gdzie możemy używać takiej metody naliczania opłat? Między innymi we własnym sklepie www, sklepie zrzeszonym w sieci Rolo.pl, ale również na platformie B2B i w aplikacji mobilnej.

.

Sama konfiguracja tego modelu naliczania opłat w MassTrade jest bardzo prosta. Wystarczy przejść do cenników dostaw, z tego poziomu wybrać zakładkę dla odpowiedniego kanału sprzedaży, następnie kuriera, a na koniec kliknąć przycisk „Reguły” i ustalić odpowiednie stawki i przedziały wagowe.

.

.

3. A może dopiero zaczynasz z MassTrade?

.

Jeżeli konfiguracja przewoźników i rodzajów przesyłek jeszcze przed Tobą, zajrzyj TUTAJ, aby dowiedzieć się w jaki sposób szybko uruchomić funkcję automatycznego nadawania przesyłek. Po uzupełnieniu wymaganych pól i aktywowaniu opcji wysyłek dla poszczególnych kanałów sprzedaży będziesz mógł ekspresowo generować etykiety adresowe dla wielu przesyłek jednocześnie. Wystarczy, że wybierzesz odpowiedni format wydruku PDF, zależnie od tego, z jakiej drukarki korzystasz i voilà! 

.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *