+48 513 874 553
info@masstrade.pl

Poradnik MassTrade #4: Moduł zwrotów, elektroniczne formularze, powiadomienia mailowe

Sprzedawcy internetowi to grupa przedsiębiorców, którym w szczególności zależy na automatyzacji procesów i mechanizmów, udostępnianych w ramach swojej działalności. Zaczynając od samej ścieżki zakupowej, poprzez obsługę zamówień, powiadomienia, aż do komunikacji z klientem i formularzy zgłoszeń. Sprzedając na marketplace’ach takich jak Ebay czy Amazon doskonale znamy poziom automatyzacji zadań i usług, choćby takich jak wysyłanie zapytań czy otwieranie sporów. W tym zestawieniu istotnym zdaje się możliwość wysyłania wszelkich zgłoszeń na temat nieprawidłowości związanych z realizacją zamówień, a nawet samą ich zawartością. Błyskawiczna informacja na temat braków w zamówieniu, pomyłce, a nawet zwykłej chęci odstąpienia od umowy przez klienta umożliwia szybką reakcję i załagodzenie sytuacji na linii sprzedawca-kupujący. To zaś pozytywnie wpływa na wizerunek sklepu, a niejednokrotnie nawet ratuje przed otrzymaniem negatywnej opinii.

.

1. Aktywuj moduł zwrotów

.

Poniedziałek, 27 maja to dzień oficjalnej premiery nowej funkcjonalności w panelu sprzedawcy MassTrade. A mianowicie modułu zwrotów, który znacznie ułatwia proces składania reklamacji, zgłaszania chęci odstąpienia od umowy czy komunikowania braków w zamówieniach (szczególnie istotne w B2B). Jak się domyślacie, również po stronie klienta pojawiła się opcja szybkiego, łatwego przesyłania wszelkich zastrzeżeń dotyczących zamówień. Moduł będzie ogólnodostępny, a sama aktywacja nie będzie wymagała żadnych dodatkowych aktywności, od użytkowników panelu. Uruchomienie dodatkowych możliwości będzie bezpłatne, natomiast opłata za użytkowanie modułu doliczana będzie w cyklu miesięcznym do Waszego abonamentu.

.

.

2. Elektroniczne formularze

.

Nowe rozwiązanie ma oczywiście stanowić wygodę dla sprzedawcy, który może łatwo monitorować ilość zgłoszeń reklamacyjnych i na bieżąco przeglądać ich historię. Nie zmienia to jednak faktu, że nie tylko przedsiębiorca zyskuje komfort obsługi, ale również kupujący znacznie szybciej może zakomunikować nam problem z otrzymaną przesyłką. Formularz zgłoszeniowy jest uniwersalny, co pozwala nam na mnogość zastosowań – konsument może posłużyć się nim w przypadku, kiedy chce skorzystać z gwarancji, prawa do odstąpienia od umowy, jak również, gdy zabraknie mu tylko jednego elementu zamówienia, a chciałby aby firma go dosłała. Przewaga edytowalnego dokumentu nad klasycznymi PDF-ami, jest o tyle duża, że elektroniczna forma nie wymaga wydruku, a strona z przebiegiem sprawy jest dostępna online, nawet po rozwiązaniu zgłoszenia. Klient w jednym miejscu może opisać sytuację, dodać pliki graficzne, a nawet wskazać adres mailowy i numer telefonu do dalszej korespondencji. Wypełniony formularz trafia jako nowe zgłoszenie do panelu sprzedawcy w MassTrade – to Ty decydujesz jaki status mu nadać. Możesz dodać komentarz, plik, poinformować klienta o przebiegu oraz finalnej decyzji o przyjęciu lub odrzuceniu zgłoszenia .

.

.

3. Powiadomienia mailowe

.

Wiemy, jak ważna jest szybka i trafna reakcja na zgłoszenie wysyłane przez klienta. Nie raz wiadomość związana z chęcią odstąpienia od umowy lub e-mail na temat wadliwego produktu czeka na odpowiedź w długiej kolejce, wraz z innymi zapytaniami od klientów. Dążymy do tego, aby rozdzielić od innych zgłoszeń i maksymalnie uprościć postępowanie w przypadku, gdy nierzadko podenerwowany kupujący czeka  na szybką reakcję z naszej strony. Dlatego też umożliwiamy przypisanie konkretnego konsultanta do spraw związanych ze zwrotami i reklamacjami (z podziałem na kanały sprzedaży), a ponadto automatycznie generujemy maile informujące o wszystkich zmianach w sprawie. To znacznie ułatwia pracę osobie rozpatrującej zgłoszenia, gdyż może to robić bez potrzeby logowania się do skrzynki mailowej. Cała historia zgłoszenia przechowywana jest w jednym miejscu, co również jest atutem, szczególnie gdy którakolwiek ze stron chce uzyskać w dowolnym momencie dostęp do wymienianych wiadomości czy plików. Przechowywanie wszystkich spraw, zarówno trwających, zgłoszonych, jak i tych już zakończonych, w jednym miejscu to gwarancja utrzymania porządku, nawet gdy pracownik czuwający nad sprawą wybiera się na urlop. Wówczas inna osoba może kontynuować rozpatrywanie zgłoszenia, bez konieczności przeszukiwania stosów maili i ryzyka pominięcia ważnego aspektu w sprawie. Warto zaznaczyć, że moduł działa dla wszystkich kanałów sprzedaży, nawet Allegro – wystarczy, że udostępnimy klientowi link do formularza, na przykład w momencie wysyłki maila z potwierdzeniem zamówienia.

.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *