+48 513 874 553
info@masstrade.pl

Poradnik MassTrade #6: Szablony ustawień

Sprzedaż internetowa to nie bułka z masłem i wie o tym każdy, kto próbował swoich sił w tej gałęzi handlu. Ogrom konkurencji sprawia, że aby zarabiać musisz być po pierwsze elastyczny i nadążać za trendami, które zmieniają się jak w kalejdoskopie, po drugie rynek wymaga od Ciebie pełnego profesjonalizmu, wysokiej jakości obsługi oraz zapewnienia pełnego komfortu kupującym u Ciebie klientom. Warto zatem dbać o jakość i wygląd swoich aukcji, żeby przyciągały uwagę potencjalnych kupujących, gdyż czasem aspekty estetyczne mogą przyczyniać się do ostatecznej decyzji zakupowej. 

.

Szablony ustawień

.

Z racji faktu, iż w sprzedaży jednym z decydujących czynników determinujących sukces jest czas, musisz dołożyć wszelkich starań, aby Twój produkt pojawił się w określonym miejscu jako pierwszy lub jako jeden z pierwszych. Ręczne dopracowywanie aukcji ma jednak to do siebie, że możemy przyprowadzać zmiany jedynie w jednym produkcie naraz. Tutaj z pomocą może przyjść Ci MassTrade, który daje cały wachlarz możliwości szybkiej, zbiorczej edycji ustawień ofert. Zacznij od szablonu ustawień, który pozwoli Ci na zaprojektowanie wyglądu aukcji oraz wprowadzenie ustawień ogólnych dla wystawianych produktów. Szablony ustawień przewidziane są między innymi dla kanałów sprzedaży: Ebay, Allegro oraz OLX. Jednak różnicować szablony można również według kategorii produktów w MassTrade. 

.

Pierwsza zakładka szablonów ustawień („Ustawienia sprzedaży” -> „Szablony ustawień”), a więc „ustawienia ogólne” odpowiada za wybór kategorii, do której chcesz zastosować dany szablon. Możesz oczywiście użyć jednego szablonu dla wszystkich produktów, wtedy pomiń krok przypisywania kategorii. Z poziomu szablonu możesz również dobrać odpowiedni opis realizacji reklamacji / zwrotów / gwarancji. W ten sposób łatwo i do tego w pełni automatycznie zamieścisz właściwe informacje w ofertach, bez konieczności ręcznego kopiowania danych. Następnie przejdź do sekcji „wygląd i prezentacja”. To w tym miejscu możesz utworzyć schemat graficznego układu Twoich aukcji. Schemat jest o tyle wygodny, że pozwala zbierać wiele zmiennych danych z różnych lokalizacji w systemie i wstawiać je w wybrane miejsca na aukcji. Dobór informacji, jakie chcesz pokazywać klientom, zależy tylko i wyłącznie od Ciebie. Szablon może wyglądać następująco:

.

.

A jego ustawienie nie powinno stanowić większych problemów:

.

Gdy skonfigurujesz szablon, możesz także podejrzeć jak wygląda on w praktyce – wystarczy, że przejdziesz do zakładki „Katalog” – > „Produkty” i wybierzesz pozycję z kategorii, której przypisałeś wcześniej przygotowany szablon. Następnie wejdź w produkt i przejdź do sekcji „Ceny i sprzedaż”, gdzie znajdziesz ikonę oka, tuż obok szczegółów aukcji, takich jak tytuł, ilość, cena.

.

.

Następna sekcja do uzupełnienia to „cechy”, które związane są bezpośrednio z wyświetlaniem wybranych danych. Otóż: nie wszystkie cechy używane przez nas do opisania właściwości produktu są wymaganymi w marketplace’ach atrybutami obowiązkowymi. Sprzedając specjalistyczny sprzęt do zasilania energią elektryczną, przydatne będą nam pola odpowiedzialne za zebranie danych technicznych, wybiegających poza ramy wyznaczone przez kanał sprzedaży. W karcie produktu możesz dodawać dowolną ilość atrybutów opisujących właściwości oferowanej przez Ciebie pozycji. W szablonie ustawień natomiast możesz szybko wyznaczyć, jakie cechy mają pojawić się w opisie produktu, zamiast każdorazowo ręcznie dodawać do opisu poszczególne parametry. Jak użyć wybranych cech? Wystarczy wstawić do opisu zamiennik {prod_properties_template}, a z listy cech wybrać te, które mają się pojawić w opisie produktu.

.

.

Jednak to nie wszystko, co oferuje nam szablon ustawień. Pamiętajmy, że możemy wprowadzić również ogólne ustawienia aukcji, takie jak format (kup teraz/licytacja), długość gwarancji, czas trwania oferty czy ustawienia płatności. Masz zatem wpływ również na konfigurację, która w kanale sprzedaży ustawiania jest z poziomu konkretnej oferty. W ten sposób zaoszczędzasz mnóstwo czasu – w zależności od tego ile aukcji miesięcznie wystawiasz, możesz zyskać nawet do kilku dodatkowych godzin, które wykorzystasz na powiększanie asortymentu lub… odpoczynek 👍👍👍

 

Jedna odpowiedź

  1. Dominik napisał(a):

    Bardzo ciekawa sprawa, jeżeli można tak prosto podmienić sobie szablony na Allegro. Czy na Ebayu też ma to zastosowanie?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *