+48 513 874 553
info@masstrade.pl

Poradnik MassTrade #8: Błyskawiczny panel klienta B2B

Handlujesz lub myślisz o handlu w modelu biznes to biznes? Pamiętaj, że sztab przedstawicieli handlowych i miła obsługa posprzedażowa, która pomoże kontrahentowi w razie potrzeby to w wielu przypadkach za mało. Według licznych badań sektora hurtu, jakie przeprowadza się zarówno w Polsce, jak i krajach Zachodniej Europy, zauważono znaczną ewolucję w podejściu do tematu, szczególnie od strony klienta. Nasz nabywca, a zarazem partner w biznesie poza środowiskiem zawodowym funkcjonuje również prężnie we własnym życiu prywatnym. To właśnie z niego wynosi nawyki, dobre i złe skojarzenia, obserwacje.Czego zatem oczekuje na bazie tych doświadczeń? Liczy coraz częściej na to, że zakupy, jakich będzie dokonywał u Ciebie będą równie proste i przyjemne co te dokonywane w sklepach internetowych. Strefa komfortu w postaci laptopa, przysłowiowych wygodnych kapci oraz ekspresowej, zautomatyzowanej obsługi procesu zakupowego to coś, czego zaczyna oczekiwać również od sprzedaży B2B. Ty pewnie chciałbyś zapewnić satysfakcję z transakcji i relacji, ponieważ w dużej mierze ona wpływa na to, czy konsument powtórzy zakup w naszej hurtowni. Do niedawna, ceny rozwiązań automatyzacyjnych dla hurtu były horrendalnie wysokie, a systemy pełne niespodzianek i zwykle projektowane na zamówienie. Teraz nadszedł czas na zmianę, której częścią stał się również MassTrade!

.

Po pierwsze komfortowo. Po drugie niedrogo.

.

Każdy system B2B tak naprawdę ma dwóch odbiorców: kupującego i sprzedającego. Sekretem sukcesu jest umiejętność stworzenia produktu, który pogodzi pozytywny UX po stronie kontrahenta z łatwością obsługi i jej automatyzacją po stronie pracowników firmy dostarczającej produkty do dystrybutorów. Nie jest to sprawa łatwa, szczególnie jeżeli zależy Ci na czasie, a nie chcesz, żeby projekt pochłonął nieziemsko obszerny budżet. Tutaj najlepiej sięgnąć po gotowe rozwiązanie, które daje możliwość rozbudowy w przyszłości. Wtedy efekt możemy zobaczyć dużo szybciej niż w przypadku szycia rozwiązania „na miarę”, kiedy projekt jest kosztowny i często pojawia się ryzyko przeciągnięcia w czasie. Tutaj z pomocą przychodzi Ci MassTrade, który oprócz obsługi kont na marketplace’ach jest narzędziem do kompleksowej obsługi sprzedaży B2B.

.

Dostępne narzędzia, czyli co możesz dać swojemu klientowi

.

W biznesie ważne jest, aby nadążać za konkurencją, a jeszcze lepiej jest ją wyprzedzić. Oprócz standardowego panelu klienta w wersji na desktop możesz również dać klientom coś, czego nie oferują inni dostawcy. Wygodną, szybką w obsłudze aplikację mobilną dla hurtu, z której po zainstalowaniu w telefonie, Twój partner biznesowy może korzystać z każdego miejsca na ziemi i o dowolnym czasie. Przydatne funkcje jak szybkie wyszukiwanie dzięki skanerowi kodów kreskowych czy podgląd wcześniejszych zamówień, to tylko niektóre z zalet mobilnej odsłony panelu klienta. Oczywiście dochodzą do tego modyfikowalna kolorystyka, moduł handlowca oraz możliwość wprowadzania przecen, rabatów a nawet informowania o nowościach. Zwolennikom klasycznych zakupów przy pomocy laptopa możesz oddać do dyspozycji przejrzysty, funkcjonalny panel web, w którym znajdą całą Twoją ofertę, podejrzą zdjęcia, a nawet zgłoszą reklamacje.

.

.

Obsługa posprzedażowa

.

Jeżeli korzystasz z transportu kurierskiego, żeby nadawać paczki z zamówieniami od kontrahentów B2B, zyskasz możliwość automatycznego generowania etykiet adresowych. Co więcej, możesz połączyć swój panel administracyjny z programem ERP, w którym automatycznie pojawią się zamówienia, robione przez klienta lub handlowca w panelu i aplikacji. Zapomnij o przepisywaniu danych i ręcznym tworzeniu faktur. Oszczędność czasu będzie wartością dodaną, jaka czeka Cię po uruchomieniu MassTrade. Możesz poszerzyć autonomię klienta, rozbudowując panel o moduł zwrotów i reklamacji. To narzędzie sprawi, że będziesz miał bieżący podgląd na to co się dzieje, żadne zgłoszenie nie umknie Twojej uwadze, a kontrahent będzie mógł śledzić postępy w realizacji swojej sprawy. Oczywiście poza tym możesz liczyć na automatyczną wysyłkę maili z informacją o zamówieniu oraz informację o saldzie klienta.

.

formularz reklamacji wypełniany przez klienta

.

podgląd na wszystkie reklamacje w panelu administracyjnym

.

Pełna funkcjonalność

.

Poza realizacją zamówień, obsługą posprzedażową oraz prostotą działania i pozytywnym UX, panel to również rozwiązania techniczne. Przede wszystkim właściwa organizacja procesów i powiązań kontrahent – dostawca. Mnogość  konfiguracji daje nam możliwość sterowania klientami B2B z poziomu zewnętrznych programów, jak również dodawania ich poprzez panel administracyjny MassTrade. Niektórzy przedsiębiorcy dopuszczają opcję samodzielnej rejestracji kontrahentów, co również jest możliwe. Co więcej, możesz pozwolić swoim klientom na pobieranie zdjęć i opisów ręcznie i pojedynczo lub zbiorczo i automatycznie. Istotną funkcją jest także nadawanie rabatów per klient lub kategoria produktów – obie opcje masz na wyciągnięcie ręki. 

.

Panel klienta B2B może być dla Ciebie furtką do stopniowej automatyzacji sprzedaży hurtowej, w efekcie również oszczędności czasu i pieniędzy. Może również ułatwić pracę przedstawicieli handlowych, którzy będą mogli więcej czasu poświęcić na budowanie relacji z klientami. Chcesz dowiedzieć się więcej? Napisz na: info@masstrade.pl .

.

Panel klienta B2B

.

Aplikacja mobilna B2B

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *