+48 724 270 816
info@masstrade.pl

Projektowanie logo. Psychologia kolorów.

Logo to element rozpoznawalności marki, który zdecydowanie ma znaczenie. Dlatego istotne jest, aby już od samego początku zaprojektować je w taki sposób, aby przyciągało wzrok, zapadało w pamięć i przede wszystkim kojarzyło się z faktycznym profilem działalności firmy. Niezależnie od tego, czy korzystasz z gotowego kreatora logotypów, zlecasz projekt zewnętrznemu specjaliście, czy też sam próbujesz swoich sił w tej materii, powinieneś pamiętać, że symbol ten może mieć bardzo duży wpływ na to, jak odbierany jest Twój brand.

.

Psychologia, a kolory.

.

Ludzkie oko widzi miliony barw, jednak mózg klasyfikuje je, korzystając z zaledwie kilku kolorów, które kojarzy z konkretnymi emocjami. Istotą doboru koloru do loga jest wiedza na temat tego, jakie reakcje naszego umysłu wywoływane są przez określone barwy.

.

NIEBIESKI

.

Mówi się o nim, jako o kolorze bezpieczeństwa i zaufania. Nie rozprasza uwagi, wręcz odwrotnie – uspokaja i poprawia produktywność. W zastosowaniu marketingowym łatwo wyróżnić sektory, które upodobały sobie tę barwę. Są to między innymi: banki, ubezpieczalnie, ale także firmy i produkty związane z technologiami i IT.

.

.

Gdzie unikać? Przede wszystkim wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z gastronomią. Niebieski osłabia nasz apetyt, więc odradzany jest w restauracjach i lokalach związanych bezpośrednio z jedzeniem. 

.

CZERWONY

.

Czerwony to przede wszystkim ciepło i niesamowicie duży ładunek energii, dlatego ten kolor z łatwością przyciąga uwagę i zapada w pamięć odbiorcom. Korzysta z niego prawie każde przedsiębiorstwo prowadzące sprzedaż. Jeżeli nie bezpośrednio poprzez wykorzystanie w symbolach, to już na pewno przy okazji działań promocyjnych. Czy wyobrażasz sobie wyprzedaż, której plakat jest na przykład zielony? Owszem, na pewno zdarzają się wyjątki, ale potwierdzają one tylko regułę, która mówi: „Chcesz zwrócić na siebie uwagę? Zastosuj czerwień!”. 
Jeżeli chodzi to dla kogo ta barwa jest przenaczona, to wachlarz jest bardzo szeroki: gastronomia odnajdzie się tutaj doskonale, ponieważ intensywne kolory stymulują apetyt, ale budzą poczucie napięcia, pchające do pożądanej reakcji. Dlatego w tym kolorze dobrze czują się także moda, nowe technologie, energy drinki, alkohole, turystyka czy elektronika oraz dyskonty.

.

.

ŻÓŁTY

.

Żółty to kolor radości, ciepła, młodości i optymizmu. Często używany jest do eksponowania różnych treści lub produktów na półkach. To powoduje, że używa się go, gdy mamy do czynienia ze specjalną ofertą lub nowością w naszym asortymencie. Żółty jednak nie może być nadużywany, ponieważ w dużych dawkach może powodować poczucie dyskomfortu. Chętnie używany jest przez marki związane z gastronomią, transportem i produktami dla których szybkość i dynamika mają znaczenie, artykułami gospodarstwa domowego, produktami dla dzieci, mediami czy dyskontami

.

.

ZIELONY

.

Gdy chcemy kojarzyć się z naturą i ekologią lub świeżością zielony jest zdecydowanie naszym kolorem. To barwa spokojna, która powinna nas zapewniać o bezpieczeństwie i dobrym samopoczuciu oraz życiu w ujęciu pełnym harmonii. Dzięki zielonemu składamy naszemu klientowi pewną obietnicę, pokazujemy, że może obdarzyć nas zaufaniem, bo korzystamy z „know how”, które ich nie zawiedzie. Komunikacja tworzona przez barwę zielona jest przez wiele firm łączona z drugim, często bardziej energetycznym kolorem, który podkreślać ma innowacyjność czy też po prostu zwracać uwagę. Zielony zwykle rezerwowany jest dla branży farmaceutycznej, gastronomii, żywności ekologicznej czy IT.

.

.

CZARNY

.

Z perspektywy marketingu kolor czarny to coś ekskluzywnego, tajemniczego, coś co jest nieodgadnione. Jednak czerń to także elegancja, która nie uznaje kompromisów, dlatego często używana jest w produktach klasy premium. Zaczynając od samochodów, poprzez ubrania, aż do elektroniki i biżuterii. Ma symbolizować władzę, trwałość, prestiż i satysfakcję. Nietrudno dostrzec to w życiu codziennym, chociażby po ilości ekskluzywnych samochodów produkowanych właśnie w tym kolorze. Przyjęło się zatem, że czerń to przede wszystkim motoryzacja, moda, elektronika oraz perfumy i kosmetyki.

.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *