+48 513 874 553
info@masstrade.pl

Słownik e-commerce

B2B (ang. Business To Business) – określenie odnoszące się do relacji, do której dochodzi pomiędzy dwoma przedsiębiorstwami.

B2C (ang. Business To Customer) – określenie odnoszące się do relacji, do której dochodzi pomiędzy przedsiębiorstwem a klientem indywidualnym. Skupia się głównie wokół utrzymania pozytywnych stosunków z klientami i zapewnieniu standardów zakupowych, które zadowalają kupującego.

CMS (ang. Content Management System) – to system budowania i zarządzania treścią dedykowany serwisom internetowym, dzięki któremu możliwe jest zamieszczanie contentu na stronach www przez osoby niezwiązane ze sferą techniczną. Rozbudowany CMS pozwala nie tylko na edycję tekstu, ale również układu stron.

Dropshipping – forma współpracy logistycznej pomiędzy dostawcą produktów, a ich sprzedawcą, działającym w internecie. Rola sprzedawcy ogranicza się w tym modelu do zarządzania procesem zakupowym, logistyka związana z magazynowaniem towaru i wysyłką zamówień przekazanych przez sprzedającego spoczywa na barkach dostawcy (hurtownika lub producenta).

PIM (ang. Product Information Management) – system zarządzania informacją o produkcie. Jest swoistą bazą wiedzy na temat określonych indeksów, wzbogaconą o wszelkie źródła, które mogą być istotne podczas sprzedaży, zwłaszcza omnichannel. Taka baza pozwala na zarządzanie danymi z jednego poziomu, co znacznie skraca czas pracy i ułatwia wprowadzanie jakichkolwiek zmian.

Pozycjonowanie — działania, których celem końcowym jest podniesienie pozycji w wynikach wyszukiwania. W przeciwieństwie do SEO, pozycjonowanie skupia się na budowaniu bazy odnośników z zewnątrz witryny.

ROI (ang. Return On Investment) – wskaźnik zwrotu z inwestycji, który zestawia ze sobą zyski z inwestycji (np. zysków z zamówień, złożonych po przejściach z reklamy A w przeglądarce) z kosztami poniesionymi dla uzyskania korzyści (budżet wydany na dystrybucję reklamy A). Ta wielkość w prosty sposób pomaga nam zobrazować czy straciliśmy, czy zarobiliśmy na wynikach reklamy.

SEO (ang. Search Engine Optimization) – działania mające na celu uzyskanie jak najwyższej pozycji strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. SEO obejmuje między innymi: zamieszczanie wartościowych, unikatowych treści, odpowiednią budowę strony (nagłówki, dane meta, hierarchiczność), ale również dostosowanie strony pod wymagania urządzeń mobilnych, optymalizacja czasu ładowania itp.

System CRM (ang. Customer Relationship Management) – system procedur, które warunkują zarządzanie kontaktami z klientami. Często samej strategii towarzyszą rozbudowane rozwiązania informatyczne.

System ERP – system wspomagający zarządzanie przedsiębiorstwem. Może obejmować między innymi: zarządzanie zapasami, logistykę magazynową, obsługę produkcji, księgowość czy finanse.